Bahçeli 17-25’in neresinde duruyor?

“Cemaat” diye yola çıkan bir yapının bir gün Emniyet ve Yargı’da güç yoğunlaştırıp “Paralel Devlet Yapılanması -PDY”haline geleceğini, sonra bu yapıyla MİT Başkanına karşı operasyona girişeceğini, sonra 17-25 Aralık operasyonuyla yolsuzluk dosyalarından hareketle Başbakan’ı, ailesini ve kimi bakanları hedef alacağını, sonrasında da 15 Temmuz’da darbeye kalkışacağını kim tahmin edebilirdi?

“Güç bozar, mutlak güç mutlaka bozar” özdeyişi o zamanlardan beri farklı güç odakları için bu yüzden kullanılır.

Devlet Bahçeli ve MHP, 17 – 25 Aralık operasyonuna o süreçte “Yolsuzluk” boyutu ile önemsedi. Onun içir Devlet Bahçeli, odasındaki saatin pilini çıkararak 17:25’te dondurdu. Kendisini ziyaret eden gazeteci Can Dündar’a, “Bunu bizzat ben yaptım. 17:25’i gösterdiğinde pilini çıkardım. Her gün bu takvime bakıyorum. Onların takvimi, bizim saatimiz. Buradan da anlayabilirsiniz ki biz, 17 ve 25 Aralık’ın hesabının sorulması vaadimizden asla geri adım atmayız” dedi.

Sonrasında 17-25’in yolsuzluk boyutuna atıfla “Rüşvetçilere ve hırsızlara kol kanat gerenden Cumhurbaşkanı olmaz. Villalara balya balya dolar yığandan, kamu arazilerini zimmetine geçirenlerden, evdeki parayı sıfırlarken haysiyet ve inandırıcılığını da sıfıra düşürenden Cumhurbaşkanı olmaz” gibi çok ağır ifadeler kullandı.

Aradan Cumhur İttifakı geçti. Ak Parti ile MHP can ciğer kuzu sarması oldu, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Bahçeli, sık sık ilişki tazeliyor.

Ama garip biçimde 17:25’te dondurulmuş saatin Bahçeli’nin odasında hâlâ yerli yerinde durduğu gerçeği, anlamlı bir tesadüf mü saymak gerekir bilinmez, Fenerbahçe Başkanı Ali Koç’un Bahçeli ziyaretinde kameralara takıldı.

Ne oluyordu? Bahçeli için 17:25, hâlâ 17:25 miydi?

Sinan Ateş’in katli ile ilgili dosya MHP’yi sıkıştırmıştı. Ayşe Ateş’in çocuklarıyla birlikte Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Beştepe’de kabulü, Bahçeli’nin yüzüklü – dosyalı fotoğraf servisi ile cevaplanmıştı. Acaba o dosyada neler vardı ve kameralara yansıtılan o dosya ne zaman patlayacaktı? Hani bir filmde kameralar tabancaya çevrilmişse o tabanca patlayacak demekti ya…

Denir ki, “Devlet unutmaz.” Kapatılan dosyalar bir yerlerde durur ve güç mücadelesi elverdiği ölçüde devreye sokulur.

Bir süredir MHP’nin devlet içindeki kadrolaşması konuşuluyor. Ben de yazdım “Yeni bir paralel yapı mı oluşturuluyor?” sorusuyla birlikte.

Şunu söylemek yanlış olmaz: “Cemaat” diye yola çıkan bir yapı günün birinde PDY haline gelip, darbeye kalkışabilmişse, zaten ülke yönetimine talip bir siyasi kadro devlet bünyesindek uzantılarını çok daha efektif - etkili kullanabilir. Hele etkinlik Yargı ve Emniyet gibi kritik kurumlarda ise, bu etkinlik çok daha derin siyasi çalkantılara yol açabilir.

MHP böyle bir operasyona başvurur mu, ne zaman başvurur?

Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, Bahçeli’nin Erdoğan’a “Fiili olanı hukuki hale getirelim” oltasıyla devreye girmiş bir süreçtir. Bu cümlenin at metninde şu ifadeler olmalı: “Anlaşıldı, sen hem Cumhurbaşkanı hem Başbakan, yani tek adam olmak istiyorsun, onu sana verelim ama sen de yüzde 50 artı 1 kemendiyle bize bağlan.”

Öyle de oldu. Erdoğan yüzde 50 artı 1 ile MHP bağımlısı hale geldi. MHP de bu ilişkinin Erdoğan’ı “MHP endeksli bir çizgi içinde göstermesi”nden memnun.

Peki malum saatin hâlâ 17:25’te dondurulmasının hikmeti ne?

Bu yeni “hikmet”i Bahçeli herkesin gözünün içine baka baka şöyle açıklıyor:

“17-25 Aralık emniyet ve yargı darbe süreci, 15 Temmuz FETÖ ihanetinin kuluçka evresidir. 15 Temmuz işgal teşebbüsünün çatısı 17-25 Aralık süreciyle örülmüştür. Bu nedenle FETÖ’nün ne 15 Temmuz silahlı kalkışmasını ne de 17-25 Aralık kumpasını hatırımızdan ve gündemimizden çıkarmak mümkün değildir. Ayrıca doğru da değildir.”

Neymiş, “17:25, 15 Temmuz’un kuluçka evresiymiş”, 15 Temmuz’u unutmamak için 17:25 de odada arzı endam etmekteymiş… Peki 17:25’in 15 Temmuz’un kuluçka evresi olduğunu o gün fark etmemiş misiniz? O gün “balya balya dolarlar”dan ya da “sıfırlamak”tan söz ederken “boş” mu konuşuyormuşsunuz? Yoksa bugün devletteki yeni paralel yapılanmaya karşı Erdoğan cenahından bir hamle ihtimali doğdu, onun önünü almak için böyle bir sembolizmin sahnelenmesi mi tercih edildi?

Bahçeli’nin bu arada Bloomberg analizinde ifade edilen “Önümüzdeki bir yıllık süre zarfında iç kargaşa çıkma riski en yüksek ülke olarak Türkiye” değerlendirmesini ciddiye alıp Cumhur İttifakı’nın gerekliliği için devreye sokması da ilginç.

Bahçeli’nin alelacele çıkışı, biraz “fotoğrafla yakalanmışlık” izlenimi de vermiyor değil. Ancak, geçmişte söylenmiş ağır sözlerin MHP’nin ulaşılabilir sayfalarında arz-ı endam ediyor olması da “Cumhur İttifakı tamam ama arşivimizde saklı olanlar mahfuz” mesajını ihtiva ediyor olsa gerek.

Bakalım Bahçeli’nin telafi açıklaması Erdoğan’ın dünyasında duyguları durultmaya yetecek mi?

YORUMLAR (180)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
180 Yorum
  • Serdar / 23 Ağustos 2024 03:48

    Herkes her yere sızmış. Fahrettin 'in maaşlı trolleri ve Bahçeli'nin sosyal medyada bile racon kesen fedaileri de yorum sayfalarına sızmış. Neymiş devleti büyük bir felaketten kurtarmış . Yahu ortada Dünya'nın 199 ülkesinin de bildiği, tapelerin gerçek olduğu bal gibi hırsızlık var. Allah bu millete bela vermiş zaten. Yakaladığı hırsızı başına tac eden bu milletin iyi günleri bunlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Niyet / 22 Ağustos 2024 23:39

    Tarzan zorda, akçeli işler zaafların birikir, birikir dosya olur, şantaj olur, esaret olur, mahpus olur...

    Yanıtla (2) (0)
  • muhammet karadağ / 22 Ağustos 2024 13:17

    Bir süredir MHP’nin devlet içindeki kadrolaşması konuşuluyor. Ben de yazdım “Yeni bir paralel yapı mı oluşturuluyor?”

    devlet kademelerinde üç beş mhp linin olması milleti neden bu kadar rahatsız ediyor oysa imamhatipliler denilen bir kitle var tarikatlar var mhp ye göre çok daha fazla çok daha etkinler kimse bunlardan bahsetmiyor

    camzaba bak gibi bir şey olmamış mı?

    mhp li birisi değilim

    ama her şeyi net görebiliyorum.

    Yanıtla (10) (15)
  • Naci / 22 Ağustos 2024 14:32

    Sn. karadağ, ihl(li) ler senide mi rahatsız ediyor, her kesimden çalışan olabilir, bir kısmını büsbütün hedef almak doğru değil. Hiç mhp li olmasın demiyorum, olsun, lakin devlet kademelerinde üç beş mhp li dediğin yanlış olmasın!

    Yanıtla (3) (7)
  • Karadavut / 22 Ağustos 2024 14:50

    Devlet kademelerinde "memur" olur. Şucu bucu olmaz. Biz buna liyakat diyoruz. Adam kayıranların vay haline.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sacid// / 22 Ağustos 2024 22:14

    Devlet kademesinde evet liyakat aranır. Herkesin görüşü olabilir. ama bunu işine yansıtmaz, yansıtamaz, yansıtmamalı, çünkü orası devlet dairesi, ayrımcılık yaparak yansıtan bedelini ödemeli,çürük elmalar ayıklanmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman Topçu / 22 Ağustos 2024 19:32

    15 Temmuz işgal denemesi milletin olduğu gibi Bahçeli'nin de miladıdır.

    Dik duruşuyla devleti işgalden, milleti iç savaştan korumuştur.

    Yanıtla (0) (22)
  • Burhan YÜCE / 22 Ağustos 2024 21:42

    Bahçeli nerede dik durmuş? Ülkenin yarısını yok sayan birisi!Beytül maldan nemalanan bir parti mhp!

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 22 Ağustos 2024 21:57

    kim yapmış bu işi bahçelimi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Burhan YÜCE / 22 Ağustos 2024 21:43

    17-25 asla unutulmaması gereken bir hadisesi! Gün ola devran döne, bakalım kim kimi ne ile avlıyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • Alp Demir / 22 Ağustos 2024 14:09

    17/25 in gereği yapıldı mı ? Soru budur. Fetö temizlendi mi ? Soru budur. Bu soruların cevabı ise hayırdır. Yani Fetö temizlenmemiştir, hala aktiftir ve hala gizli gizli dirilme peşindedir. AKP'deki fetöcüler olduğu gibi durmaktadır. Bahçeli bunları biliyor, millet de biliyor. Fetöcü olduğu aşikar adamlar hala kadrolarda. AKP bunları temizlememek için ayak direttikçe, MHP bastıracaktır. O saatin anlamı budur.Bu birlikteliğin tek amacı da budur

    Yanıtla (4) (10)
  • Sahice / 22 Ağustos 2024 16:52

    Fetö sadece akp de mi, her partide olabilir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Alp demir e.. / 22 Ağustos 2024 18:46

    Kamudan binlerce insanı uyduruk sebeplerle (gerçek suçlular hariç) attılar,

    Çaycı çorbacı odacı kapıcı..

    Fetô cü olanların ağa babaları kurulan Borsa da nüfuzları yakınlıkları sayesinde aklandılar,

    Temizlik diye fakir fukaranın çoluk çocuklarını ekmeğinden aşından ettiler.

    Yanıtla (18) (1)
  • Alp Demir / 22 Ağustos 2024 21:22

    Doğru söyledin. Evet çaycıyı çorbacıyı yaktılar. Haklısın. Peki bunu kim yaptı. AKP yaptı. AKP'yi çaycıyı çorbacıyı bırak asıl ele başlarını bitir diye uyaran kimdi, Bahçeli. AKP bu uyarıyı dikkate aldı mı? Hayır. AKP'ye verilen süre dolmak üzere. Ya bu temizliği yapacak, ya da tarihten silinecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nalan Güney / 22 Ağustos 2024 14:43

    Sayın Taşgetiren.Cemaat yapılanmasının bu noktaya geleceğini kim tahmin edebilirdi demişsiniz ama bu durumu çok önceden tahmin edip uyananlar da oldu.Maalesef uğradıkları saldırı sonucu hayatını kaybeden Uğur Mumcu,Necip Hablemitoglu ilk aklıma gelenler.Keşke yapılan uyarılar zamanında dikkate alınsaydı.Liyakatin hakim olduğu günlere bir an önce ulaşmamız dileğiyle...

    Yanıtla (18) (9)
  • Ahmet / 22 Ağustos 2024 18:11

    Tunceli milletvekili Kamer Genc en net uyariyi mecliste yapmisti.

    Yanıtla (9) (1)
  • Hasan / 22 Ağustos 2024 18:22

    Teşekkürler, birçok vatansever uyardı ancak Fethullah'çı mensupları tarafından din düşmanı ilan edildiler!

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 22 Ağustos 2024 17:50

    Merhum Özal'a da yapıldı bunlar.
    Devlet içine sinmis sozde milliyetci-Atatürkçu(?!)lerden herşey beklenir.Bunlar temizlenmeden gerçek demokrasiye-adalete serbest siyasete erişilemez.Önce günah işletirler. Sonra da bu durumda kendilerine(onlara göre gebe bırakırlar.)
    Bu her uç cenah;-türkçüler-kurtçüler- iyi izlenmeli..
    Kendilerine her türlü mesru fikir hurriyyet verilmeli ki ; gerçek niyetleri anlasın.%3 bile destek bulamazlar.iç savaş cıkacak diyor her uç cenah.milletin derdi kendine yetiyor

    Yanıtla (1) (1)
  • Burhan Kula / 22 Ağustos 2024 00:38

    Bahçeli 17-25 in hesabını sormazsam namerdim demişti zamanında, daha bunun onlarca katı ağır bir sürü laf etti isteyen arşivleri açıp bakabilir, sonra da hepsi unutuldu gitti.. ülkede siyaset böyle işte..

    Yanıtla (31) (1)
  • Doğan Alioğlu / 22 Ağustos 2024 16:20

    'Burhan Kula'ya: Unutulmadı. Sadece AKP'nin iki paçasından yapıştı. Çektikçe çekiyor aşağıların aşağısı 'esfeli safiline' doğru.

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim Hanif / 22 Ağustos 2024 15:38

    Bahçeli kemendi Erdoğan'ın boynuna öyle bir attı ki, artık tüm ipleri eline almanın verdiği rahatlıkla şimdilik eski sözlerini yalanlamayı ve kendisiyle çelişmeyi abes görmüyor. Bahçeli'nin ipiyle kuyuya inen Erdoğan ise, Bahçeli'nin tuttuğu ipe sarilir mı onu da göreceğiz

    Yanıtla (1) (0)
  • Osman / 22 Ağustos 2024 15:38

    Çok ucuzlattılar siyaseti.CHP bu kirli ortamda tertemiz kalabildi.Vatandaş en dibi görmedikçe AKP'yi kurtarıcı zannetti! Şimdi kirasını veremeyen,çocuğuna harçlık veremeyen eyvahhh diyor!

    Yanıtla (3) (1)
  • Süleyman Topçu / 22 Ağustos 2024 15:13

    CİA destekli 15 Temmuz da FETÖ işgal denemesi bütün ezberleri bozdu. Milletin çoğunluğunun Allah rızası için çalışan "cemaat" olarak bildiği bir yapının 15 Temmuz'da ortaya çıkan gerçek yüzünü sadece Bahçeli mi o tarihte farketti? Dersanelerin kapatılmasına karşı Fetönün kampanyasına milletten destek az mıydı?

    Bahçeli milli ve yerli bir duruş sergileyerek devleti işgalden, milleti iç savaştan korudu.

    O gün bugün dik duruşunu bozmadı. Bunu anlamak çok zor olmasa gerek.

    Yanıtla (0) (11)
  • İbo / 22 Ağustos 2024 14:29

    Dilruba’lar çoğaldıkça, Bahçeli ve Erdoğan’ın da kaçınılmaz sonu yaklaşacak.

    Yanıtla (14) (3)
  • Okurca / 22 Ağustos 2024 14:15

    ,"Bir süredir MHP’nin devlet içindeki kadrolaşması konuşuluyor. Ben de yazdım “Yeni bir paralel yapı mı oluşturuluyor?” sorusuyla birlikte.." A.T.
    Serinin devamını Yeni analizlerle bekliyoruz sn Taşgetiren..

    Yanıtla (5) (2)
  • okur / 22 Ağustos 2024 13:48

    mhp nin ortaklığından hazzetmiyorum ama yeni trend "kötüysek bi sebebi ( mhp) var" demek, suçu yine başka yerde aramak mı?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ryan / 22 Ağustos 2024 13:40

    Devlet içinde kendi paralel yapısı olmayan var mı? Üzülerek söylüyorum ki Türkiye bir hukuk devleti değildir. Yasalar sadece kağıt üzerinde durmaktadır.

    Yanıtla (6) (2)
  • Recai Yıldız / 22 Ağustos 2024 11:13

    "Cemaat” diye yola çıkan bir yapının bir gün Emniyet ve Yargı’da güç yoğunlaştırıp “Paralel Devlet Yapılanması -PDY”haline geleceğini... " Tarık Buğra'nın'Gençliğim Eyvah' romanındaki 'ihtiyarın imparatorluğu' adlı pasajlar 1989'da haber vermişti. Ama bunu anlamak için çapraz okuma ve okudukları arasında irtibat kuracak muhakeme gerek.

    Yanıtla (4) (4)
  • muhammet karadağ / 22 Ağustos 2024 13:25

    hadi okumuyorlar ama bunlar görmüyor ve duymuyor da

    rahmetli Kamer GENÇ mecliste bağıra bağıra gözlerine soka soka söyledi yine anlamadılar daha ne yapacaktı

    hatta tüm akepe ayaga kalktı rahmetliyi linç etmeye çalıştı saldırdı

    şimdi hiç biri kabul etmiyor ama o gün hepsi yakındı.

    Yanıtla (10) (3)
  • okur 41 / 22 Ağustos 2024 13:25

    Yağmur altında beraber ıslanırken, gel gayrı bitsin bu hasretlik diye methiye düzerken tüm muhalefet yıllarca bunun sonunun nereye varabileceğini sesi çıktığı kadar haykırdı ama dinleyen olmadı. Yani darbeye giden yol belli idi, "kim tahmin edebilirdi" youmunuza katılmıyorum sayın yazar. İktidar 2015 öncesi yaptığı hatanın aynısını MHP ve tarikatler üzerinde gene yapmakta ve devlet gücünü tarikat ve siyasi yapılar ile paylaşmaktadır. Bunun adına işbilmezlik, liyakatsizlik denir.

    Yanıtla (4) (4)
  • Karadavut / 22 Ağustos 2024 10:27

    Bu ne kirli bir siyaset. Bunlara rağmen ülkenin hala ayakta duruyor olması sadece bir tesadüf.

    Yanıtla (10) (0)
  • mehmet / 22 Ağustos 2024 12:29

    Bir bina yıkım anına kadar ayakta görünür.
    1. Yıkıma ne kadar yakınız?
    2. Yıkılmamak için ne yapılabilir?

    Yanıtla (10) (0)
  • Değirmenci / 22 Ağustos 2024 13:25

    Ne yıkımı kardeşim,yıkım demek yok oluş demek farkındamısın, o derece sorun yok, sıkıntılar var mı var ama aşılamaz değil, aşılır, herkes işine baksın. Siyaset karar veriyor her işe, 2028 e kadar seçimde yok, o günkü koşullarda sonuç ne olur bilemem ama bu gidişle chp alternatif olamaz.

    Yanıtla (3) (9)
  • Bay Kamil / 22 Ağustos 2024 13:14

    Dünyanın her tarafında katiller, uyuşturucu kaçakçıları, teröristler vb. çeşitli nedenlerden dolayı bazen ifşacı veya itirafçı olurlar. Bunlar suçlama veya iddia da olabilir, doğru da olabilir. Bağımsız yargı ise bunları kaynağına bakmadan ihbar kabul edip koğuşturur, varsa bir suç ortaya çıkarır. Bizdeki gibi üzerini kapatmaz.

    Yanıtla (11) (1)
  • yorgun / 22 Ağustos 2024 12:04

    Siyasete güven azaldı,şartlanmış lar hariç tabanda bazı seçmenler isteyerek partilerine oy vermiyor,mhp malum, biraz akp dede bu durum var, küçük bir kesimde olsa chp dede var. Chp dekiler genelde sosyal demokratlar dır.Herkesin iyi bildiği, tanıdığı samimi sosyal demokratlar ve samimi ülkücüler vede samimi milli görüşcüler den müteşekkül, yeni partiye ihtiyaç var düşüncesindeyim.

    Yanıtla (5) (0)
  • yorgun / 22 Ağustos 2024 13:13

    İhtiyaç var mı derseniz, bence de var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Koç / 22 Ağustos 2024 13:12

    Yorum yok sokaktaki yorumu cezaevine koyan bir ülke neyin yorumu olmayan Adalet ve saraya yorum yapmak Sincan demektir

    Yanıtla (8) (2)
  • Fuzuli / 22 Ağustos 2024 12:53

    Cevir kazi yanmasin. Isporta siyasetcilik boyle bir sey iste. Pazarin durumuna gore, ne gerekiyorsa o satiliyor. Insanlar yaslarindanda utanmiyor. Bir ayagi cukurda adamin. Dun dediginin tam tersini soyluyor. Kalitesizlik dip yapmis hatta eksi olmus.

    Yanıtla (11) (0)
  • cafer canbay / 22 Ağustos 2024 12:50

    Bahçeli kaç yıldır MHP'nin başında MHP bİr karıca boyu kadar ilerledimi Birzaman Süleyman Demirelin gölgesinde Bir zaman Tansu hanımın gökgesinde bir dönemnMesut yılmazın Bir dönem Ecevitin Şimdide Recebin gölgesinde Ömrü kifayet ederse Hangi parti gölgesine sığınacak.

    Yanıtla (17) (0)
  • karar okunur / 22 Ağustos 2024 12:49

    Sadece 17:25 olsa neyse. Başka dosyalarda Erdoğan’ın ve ülkenin tepesinde "Demokles'in kılıcı" gibi sallanıyor. Kral olmanın çok rahat ve güzel olduğu dönemler geride kaldı. Asıl sorulması gereken kılıcı tutan ince sicimin sağlamlığıdır. Ha koptu ha kopacak korkusuyla nereye kadar...

    Yanıtla (5) (0)
  • mehmet / 22 Ağustos 2024 12:24

    Ben işin şurasına takıldım. Gelecek bir zamanda, bizi yöneten herhangi bir kadro ile ilgili bir yolsuzluk ve büyük rüşvet olayı tespit edilse, ve o yöneticiler bunu yönetimlerine karşı bir sivil darbe olarak kabul ederek sustursalar, ülkemizde temiz eller çabaları nasıl başarılı olacak ?

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 22 Ağustos 2024 12:17

    Bahçeli Akp yi paçadan çok iyi yakalamış. İzimden çıkarsan sonun künde diyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • Sahin / 22 Ağustos 2024 12:08

    İtifak bozulursa Erdoğan
    "Bu bize Allahın lütfu demez.
    Bu sefer "Allah yar ve yardımcımız" olsun der.

    Yanıtla (6) (0)
  • 07Cem / 22 Ağustos 2024 11:55

    Bırakın kendileri söyleyip,kendileri inananları'da.yeni pandemi dönemi kapıda
    "Ankara'da Maymun Çiçeği nedeniyle 4 kişi karantinaya alındığı"haberi var

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 22 Ağustos 2024 11:50

    İki suç örgütü yargıda ve siyasetteki yapılanmaları üzerinden birbirlerine aşk mesajları yolluyorlar.

    İp bir gün koparsa, içinde ne olduğunu tüm toplumun bildiği ve onayladığı pislik çuvalından ortalığa ne habislikler saçılacak tarih bize gösterecektir.

    Şimdilik ülke hukuk devletiymiş gibi davranmaya devam.

    Bu iki tarafı kızdırmaya gelmez.

    Yanıtla (7) (0)
  • MANZARA / 22 Ağustos 2024 11:31

    Bahçeli, siyasi her olayın, her icraatın ŞALTER sorumlusu gibi...
    Kimseden emir, tavsiye almadan, kafasına göre takılıp zırt-pırt, şalteri indirip kaldırarak, siyasetin enerjisiyle oyuncak gibi oynuyor...

    Yanıtla (6) (1)
  • Dr / 22 Ağustos 2024 08:38

    Erdoğan devlet içinde Mhp nin ve tarikatların paralel oluşumlarından rahatsız. Sözünü geçiremiyor. Herkes eyvallah deyip kendi bildiğini yapıyor.

    Yanıtla (13) (4)
  • Hakan / 22 Ağustos 2024 09:06

    Hakim savcı dahil burakrasi saraya sormadan tuvalete gitmiyor, saflığın gereği yok

    Yanıtla (23) (1)
  • Dr / 22 Ağustos 2024 10:45

    Sinan Ateş davasında neden tam tersi oluyor o zaman?

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 22 Ağustos 2024 11:29

    Dr,yanılıyorsun Sinan Ateş davasında da asıl soruşturma halen tutluyor,ne takipsizlik kararı veriliyor ve ne de dava açılıyor.Bir nevi elde tutmak istediğini yaptırmak için iyi bir şeydir.

    Yanıtla (5) (0)
  • erdogan şener / 22 Ağustos 2024 11:31

    sen sinan ateş davasını bize zarar verecek hale getirirsen ben de 17 25 i gündeme getiririm.yani kazan kazan.

    Yanıtla (8) (0)
  • Cenk Cemil / 22 Ağustos 2024 11:26

    Bizim ülkemizde politika, artık bir omurgasızlık ve dü söylediğini bügun yalama derekesine indirilmiş bir konudur ! Milletvekilleri ve Belediye Başkanlıkları ise, oy aldığı kesimlere madik atarak parti değiştiren çekirler misali gittikleri partllerde törenlerle karşılanan adi oğl adilerle doludur ! Neresinden tutsan elinde kalan bir konudur bizdeki siyaset-politika !!..

    Yanıtla (1) (0)
  • Pirireis / 22 Ağustos 2024 11:11

    En güzel cümle , kementi takmak. Rant ve kudret sevdalısı bir kişi etrafındakilere dur diyecek bir etken, yaptıkları yolsuzluk, hırsızlıklara göz yum, kayıt altına al, kementi tak ,sonraki aşama kendi isteklerini dayat. İşte mhp ve bahçeli bunu yapıyor. Halkını düşünen parti asla olamaz bu bahçeli ile MHP.

    Yanıtla (3) (1)
  • Abbas / 22 Ağustos 2024 10:07

    Ali incirli olayı iyi tahlil etmiş. Gülencilerin tasfiyesi kimin işine geliyordu bu adamlar kimle mücadele ediyordu. Baş düşmanları ruslardı. Bütün mesele Türk cumhuriyetlerindeki Türk Okulları idi. Rusya asimilasyon savaşını kaybetmek istemiyor du ve de kaybetmedi. Olayın özü budur. Diğerleri teferruattır hikayedir.

    Yanıtla (4) (2)
  • Fena / 22 Ağustos 2024 11:10

    Afrika'daki da Aglo Saksonlar rahatsızdı. Fetonün tepesine yerleştirdikleri adamları ile sahte bir 15 Temmuz planladılar. Türkiyenin geldiği nokta belli. Herseyi çökmüş, halkın %80 i ağaç köküne muhtaç bir ülke haline geldik.

    Yanıtla (2) (0)
  • halil ibrahim / 22 Ağustos 2024 11:03

    sayın hocam sevdiklerimizden cabuk vaz gecemedigimiz icin sizi hem sever hem okurum tabiki sevgimiz gıyabi sayın abim neler oldugunu sizler mutlaka bilirsiniz amma velakin sadece sizin degil neden nicin saglam dürüst samimi imanlı abi ve gardaşlarımızın yazılarını okuyunca işte bu diyemiyoruz bu fakir ellialtı dogumlu siz abileriminde cogu kemale erdi sayın abilerim lütfen neler oldugunu hakikatı kimlerin engelledigini kimlerin oyun kurdugunu yazında sevgi ve muhabbetimiz artsın

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 22 Ağustos 2024 10:49

    İlahi Ahmet hoca,Erdoğan ve Bahçeli birbirlerinin hakkında neler neler söylemişlerdi.Onlar bizlerin unuttuğunu sanıyorlar.Biz unutsak bile arşivler hep vardır ve devlet aklında hep kayıtlıdır.Varsın gitsin bizi aldattıklarını zannetsinler.

    Yanıtla (6) (1)
  • Oku / 22 Ağustos 2024 02:24

    Sayın yazar,
    galiba kul hakkından hiçbir korkun yok ve ezbere yazıyorsun. Hırsızlık, haksızlık, adaletsizlik senin için ne ifade ediyor, gerçekten ama gerçekten çok merak ediyorum.
    Sen neredesin, kararsız gibi duruyorsun.

    Yanıtla (12) (2)
  • Tahlilci / 22 Ağustos 2024 10:43

    Yazıdan çıkardığım sonuç; hoca bazen nalına bazen mıhına vuruyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • dilemma.. / 22 Ağustos 2024 10:33

    Adaletin olmadığı yerde; Hz Ömer'in "adaletinden",Hz Ali'nin "devletin dini adalettir" söyleminden,"kimse kimsenin günahını yüklenmez" ayetinden,"kanunsuz suç olmaz" ilkesinden bahsedilir..Ya gerçekler!!!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar / 22 Ağustos 2024 10:30

    Bahçeli nin dünyasında bu ülke için hukuk ve demokrasi fazla bakış açısı var. Bunlar ülkeyi mafyatik yöntemler ve korku sopasıyla yönetmeyi seviyor.Bugün ekonomi,hukuk, ahlaktaki yıkım Erdoğan ve ona hiçbir şekilde muhalefet görevini yapmayan Bahçelinin eseridir. Bu iki zihniyetin ülkeye verebilceği hiçbir iyi değer kalmamıştır.

    Yanıtla (3) (0)
  • vefa / 22 Ağustos 2024 10:29

    Hz.Nuh ve Lut peygamberin cocukları cehenneme gittigini Firavunun eşi asiye anamızda cennete gittigini kuran yazıyor. Üst perdeden ne kadarda kolay şuçular bucular yaftasını yapıştırıyorsunuz insanlara yazık en dindar sandıklarımızda bile bu hassasiyet yok, nerde kuran ahlakı peygamber ahlakı, masumların dürüstlerin savunucusu allahtır inşallah göreceksiniz..

    Yanıtla (2) (1)
  • Sahin / 22 Ağustos 2024 10:26

    Osmanlı Imparatorluğu ,tarihi boyunca
    pek çok entrikacıya ev sahipliği
    yapmıştır.
    Sarayın içindeki bu karmaşık dünya
    Sultanların taht mücadeleleri
    Valide Sultan ve Vezirlerin siyasi
    entrikalarıyla dolup taşmıştır

    Yanıtla (2) (3)
  • Fena / 22 Ağustos 2024 09:48

    Kurtlarla kuzuları kıyaslamayın. MHP tarihten gelen bir Kurt organizasyonu. Şiddeti iyi bilirler, Akp , Feto kuzu sürelerini bir hamlede dağıttı. MHP ye karşı harekete geçemez,onların fetonun korkak generalleri, gibi olmadığını gayet iyi biliyor. Gittiği yere kadar gider, bu yoldan dönüş yok. Çaresiz bu kör döğüşünde olan gene halkın % 80 ine olacak. Allah sonumuzu hayr etsin.

    Yanıtla (11) (0)
  • O k u r / 22 Ağustos 2024 09:42

    " U " da sınırda seviye de geçildi.!.
    Yeni seviye sınır belirlendi !
    Herkes aşamıyor !

    Yanıtla (3) (2)
  • Sahin / 22 Ağustos 2024 01:00

    "Ya olduğun gibi görün ,
    ya göründüğün gibi ol"
    Mevlana .

    Yanıtla (17) (0)
  • M.D. / 22 Ağustos 2024 05:58

    Yahu bu nasıl bir görüş siyasette hiç göründüğü gibi olan hiç görüldümü. O zaman siyasetin yênidên tanımlanması gerek

    Yanıtla (5) (0)
  • İiğdeci / 22 Ağustos 2024 09:38

    Dün dündür, bugünde bugün)) :

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali / 22 Ağustos 2024 09:32

    17/25 soruşturmasından Bahceli memnun olmamıştı. Halk Erdoğanı desteklemeye devam ediyordu. Bahçeli taktik değiştirip Erdoganin yanına geçti. Birlikte ülkeyi bu duruma sürüklediler.

    Yanıtla (6) (1)
  • O k u r / 22 Ağustos 2024 09:15

    Yeni nesil yapay zekayla tanıştı, hayatın her alanına sirayet etmiş hatta ameliyat bile yapabiliyorken!
    Daktilo çağından,
    türkülü, yüzüklü, saatli, dumanla, ateşle mesajlaşma magazini !

    Yanıtla (2) (2)
  • Sadi / 22 Ağustos 2024 09:03

    Çevir kazı yanmasın.Dön baba dönelim..devlet ile deli arasindaki fark nedir..hukuktur benzerlik nedir.ister olurolmaz ister ya verirsin ya dayaği yersin

    Yanıtla (3) (0)
  • alp doğan / 22 Ağustos 2024 08:43

    İçinde 8 aylık hamile öğretmen , okulun bayrak direğine asılan öğretmen dahil 148 öğretmenimizin T.C. ajanı diye öldürülmesi emrini verenler meclisin önünde asılmadıkça 65 milyon Türkün yüreği soğumayacaktır. Sorumluluk al bahçeli sahilleri işgal eden belediye ve pkk destekli kürt mafyasından temizle. Pkk nin bize maliyeti 2 Trilyon dolardır. Sorumlulardan biride bunların leşlerini kandile atamayan sensin. Pkk paçavrasının yazı işleri müdürlerini de unutmayacağız.

    Yanıtla (4) (11)
  • Barut Osman / 22 Ağustos 2024 08:34

    Ayarı yok...

    Yanıtla (4) (0)
  • Sert TOPRAK / 22 Ağustos 2024 08:28

    Bu Ülke eğer hem bu Devletin hazinesinden emekli maaşı hariç 170 bin tl maaş alıp hem de “bu devlet yıkılmalıdır” diyebilen birisine tepki gösteremeyen, bırakın tepki göstermeyi destek olan birileri tarafından yönetilecekse hemen bu gün kopsun kıyamet.Bazıları kişisel ikbali için destek olabilir, ancak bu Ülke yıkılırsa hep beraber altında kalırsınız bilesiniz.

    Yanıtla (5) (2)
  • Batandaş / 22 Ağustos 2024 08:24

    Son zamanlarda okuduğum en açık yazı öyle dosya göstermemiş sayın yazar direk söylemiş Bahçeli'nin yapmak istediklerini. Öyle bazı siyasetçiler gibi kıvırmamış sayın yazar.

    Yanıtla (5) (0)
  • SG / 22 Ağustos 2024 08:24

    Ahmet Davutoğlu kahve sohbetinden değil Ekümenik patrigin konutunda söylediği cümle.İstesem/İsteseler bir günde dengeleri değiştirecek güce sahibim.Bahçeli gider Davutoğlu gelir.Raf müddeti biteni/ tüketim tarihi geçenleri gönderiler,Rafa yeni ürünler koyarlarki...

    Yanıtla (4) (2)
  • okur / 22 Ağustos 2024 08:23

    ABD tarafından korunan ve kullanılan, 30 yıl devlete çöreklenen, özellikle adliye, harbiye ve dahiliyede örgütlenen bir hareketten terörist tepkiler beklememek, asıl şaşılacak şeydir Ahmet Bey. Erdoğan eski ortağının devlet için yaptığı planları biliyor ve kendi planları ile örtüştüğü için onun kanatları altında yol alıyordu. Gün geldi, FETÖ'yü tasfiye etti; ama üst düzey yöneticilerinin neredeyse tümünün yurt dışına kaçmasına göz yumup vefa borcunu da ödeyerek.

    Yanıtla (2) (4)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 22 Ağustos 2024 08:23

    GÜNAYDIN 17 25 Aralık bir olgudur bunu kimse inkar edemez iktidar bunu anlatmıştır ama bu yakasında ilelebet kalacaktır bundan kurtuluşu yoktur unutuldu zannedilsede iktidar değişir değişmez GEREĞİ yapılacaktır EFENDİM

    Yanıtla (11) (0)
  • O k u r / 22 Ağustos 2024 08:12

    Söz uçar yazı kalır bilinir ancak internet sözün kanadını kırdı artık sözde uçamıyor ve düştüğü yerde kalıyor (dün kimin kime hangi konuda ne söylediği internette duruyor) da ! o yüzden..
    Trafikte bazı kavşaklarda
    U dönüşü yasaktır kazaya sebep olur diye, o yüzden uyarı levhası konulur, ikaz edilir..
    Trafikte U dönüşü otobanda ana yolda yasak ancak her yolda değil gibi,
    Misal "siyaset yolu"nda serbest sanki ve hatta drift bile !

    Yanıtla (6) (1)
  • Ejder / 22 Ağustos 2024 08:00

    Sayın Taşgetiren ; Zulme alkış tutan ,mubah gören, Muaviye döneminde " bu deve benimdir, üstelik dişi değil, erkektir" gibi olaylar aynıyla değil misliyle yaşanıyor yaşandıkça... Her gün bir sonrası günden daha kötü olacak ...kötüler kendi sonunu "Kader"planında hazırlayana kadar .Hep birlikte yaşayıp göreceğiz."... Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden sakınınız."

    Yanıtla (19) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 22 Ağustos 2024 07:20

    17-25 Aralık'ta dahil bu güne ulaşan süreci iktidar kendi penceresinden göstermek istiyor. Bunun için kamu gücünü, kamu gücüyle finanse edilen yandaş medyayı kullanıyor. Söylemin aksi görüş ve eylemleri suç olarak kabul edip, konuşulmasını ve tartışılmasını istemiyor.Sürece katkısının görülmesini ve hesap sorulmasını engellemeye çalışıyor. Ancak eninde sonunda gerçeklerin saklanan kısmında ortaya çıkacak.

    Yanıtla (10) (0)
  • Misafir / 22 Ağustos 2024 07:09

    17-25 Aralık dosyalarında ismi geçen bakanların hepsini Erdoğan görevden aldı. Halbuki onların hiç suçu yoktu. Siz de onları cansiperane savunmuştunuz. Delillerin görüntülerin kayıtların hepsi sahteydi çünkü, hepsini sizin de o zaman buyurduğunuz gibi fetö, dış güçler, iç güçler yapmıştı. Düşünebiliyor musunuz adamın evine gizlice girip ayakkabı kutularını tepeleme parayla doldurup kaçmışlar..!!!

    Yanıtla (17) (1)
  • SG / 22 Ağustos 2024 06:42

    Rahmetli Korkut Özal'ın bir sözü var.Perdenin önündeki olayları yönetenlere bakmayın,Perdenin arasındakiler perdenin önünde kilerini yönetenlerdir.ABD Başkanı Biden Ortadoğu'da İsrail olmasaydı başka bir Devlet kurdururduk.Bahceli olmasa başka bir Bahçeliyi MHP başına getirirlerdi.

    Yanıtla (8) (1)
  • Okur / 22 Ağustos 2024 05:56

    Yaşı gelmiş 80’e. O saat 17:25 diye zamanında ayarlanmıştır. O da unutup gitmiştir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Misafir / 22 Ağustos 2024 00:35

    Bir şeyler olacak ama ne olacak kestirmek zor.

    Yanıtla (14) (0)
  • İstihkamcı / 22 Ağustos 2024 05:45

    Bence de.. Bahçeli kıvranıp duruyor. Bakalım ne olacak...

    Yanıtla (7) (0)
  • Ahmet Bey / 22 Ağustos 2024 00:47

    Sayın Taşgetiren
    Yazınızda zikrettiğiniz 17.25 ve diğer kritik olaylar hakkında bildiklerinizi ve düşündüklerinizi herhangi bir endişeye kapılmadan yazabiliyor musunuz. Yoksa siz de herkes gibi konjönktür gereği çok rahatlıkla söylenecek şeyleri söyleyip diğerlerini ifade etmekten çekiniyor musunuz?

    Yanıtla (51) (0)
  • İstihkamcı / 22 Ağustos 2024 05:43

    Söyleyemediklerini eski Bahçeli ye söyletmiş işte. Daha ne yapsın adamcağız. Bu yaşta Silivri çekilmez.

    Yanıtla (13) (0)
  • Okur / 22 Ağustos 2024 05:16

    Akp'li olayan herkes cematin ne mal olduğunu önceden biliyordu. Siz daha kim tahmin eder diye sorun. Feto'nun ağlayan videoları vardı devlet kurumlarını ele geçirin diye. Lütfen hatırlayın. Siz ve sizin gibiler Cumhuriyeti yıkmak için Fetö'yu akladınız. Şimdi de timsah göz yaşları döküyorsunuz.
    İnsanları aptal sanmak pek zekice bir durum değildir.

    Yanıtla (9) (7)
  • İbrahim yıldız / 22 Ağustos 2024 04:44

    Ahmet bey Kılıçdaroğlu'nun avukatı 17 Aralık'taki tapelerin kesinlikle doğru olduğunu bu tapeleri uluslararası kuruluşlara teyit ettirdiklerini açıkladı. Ömer Faruk Gergerlioğlu Akın Öztürk hakkında Mecliste çok önemli açıklamalar yaptı. Normalde yer yerinden oynaması lazım. Sizler gazeteci olarak araştırdınız mı. Ahirette bunun hesabı size sorulunca ne cevap vereceksiniz. Üç günlük dünya için mı susuyosunuz. Abdurrahman Dilipak Ak Parti'nin 15 Temmuzu dört ay önce bildiğini yazdı.

    Yanıtla (26) (0)
  • Ali Efe / 22 Ağustos 2024 03:43

    Sayın Yazar
    Elinize sağlık güzel bir analiz olmuş. Sinan Ateş mahkemeleri ilerledikçe üstü ne kadar kapatılmak istense de MHP olmasa bile Ülkü Ocaklarının durumu pek iyi olmayacak gibi geliyor bana.
    Siyaseten Erdoğan bu yükü ne kadar alacaktır bunun cevabi önemli. Ekonomi nedeniyle sıkışan iktidar bir de ortağının yükü ile seçime gitmek istemeyeceksin.
    Şahsi kanaatim Ferdi Tayfur şarkısından sonra dosya, dosyadan sonra bu hareket koalisyonun ortağının önemli bir kuşku duyduğunu göstermektedir

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş / 22 Ağustos 2024 02:45

    Feto olayında bir çok soru aydınlanmış değildir. Böyle bir kalkışma siyasi desteksiz yapılamaz. Konulan bir tarihle, bulaşan siyasiler korunmuştur yaklaşımı toplumda hakim kanaattir. Her renge girme becerisinde olan bu kesimin ne zaman ne yapacağı belli olmaz. Dün fetocu olan yarın menzilci olur. Elbette her kesimden insanın görev alma hakkı vardır. Ama liyakat esas olmalıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • DB / 22 Ağustos 2024 02:42

    Devlet bahçeli kesinlikle 17/25 in yakasını bırakmaz bence.

    Yanıtla (3) (1)
  • OKUR / 22 Ağustos 2024 02:16

    Siyasal Müslümanlar hırsızlığın ve soygunculuğun neresinde...

    Yanıtla (1) (1)
  • Yorumcu / 22 Ağustos 2024 02:00

    Hiç bir dini inancı olmayan vatandaşlar adına soruyorum. Önce kardeş sonra düşman olan iki Müslüman grubun kavgasının maliyetini, neden bizim vergilerimizden çıkarıyorsunuz???

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru - ... / 22 Ağustos 2024 01:59

    sinan ateş cinayeti mhpnin kendini emniyet ve yargıda en güçlü hissettiği, kimse bana karışamaz diye düşündüğü bir zamanda gerçekleştirildi. ak partiyi bilmem ama halk fetö benzeri yeni bir senaryonun yazıldığının farkında.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Rıza / 22 Ağustos 2024 01:42

    17:25 in kenarında duruyor, elini uzatsa dokanır, yani uzağında değil sayın hocam.

    Yanıtla (4) (0)
  • Baki / 22 Ağustos 2024 01:33

    Bir zamanlar içinde bulunduğunuz gruba ait gazete ve dergiler; kurulu düzeni direk eleştirmezdi.Ya Prof. Mumtaz SOYSAL'ın veya Atilla İLHAN'ın yazılarından alıntı yaparak eleştirirdi. Tevarüs eden o karakteri bugün bile ortaya koyuyorsunuz. Sayın Cumhurbaşkanını direk eleştirmiyorsunuz. Sayın Devlet BAHÇELİ'nin geçmişte söyledikleri ile eleştiriyorsunuz. Unutmayınız ki, MHP'ye gönül verenler, geçmişte tabutluklarda işkenceye, 12 eylülde idamlara rağmen devlete ve millete asla küsmedi.

    Yanıtla (1) (8)
  • Nedim / 22 Ağustos 2024 01:16

    17-25 Aralık döneminde 20 Aralık gününde babası ile aynı işyerinde çalıştığımız bir feto mensubu avukatın dur görürsün büyük balık in nasıl yakalanacağını vb sözlerle 25 Aralık taki hazırlıkları anlatıyordu.Bende tam orada o avukata bu hukuki tezi savunan savcı vb hukukçu kendileri hukuksuz ve ballı işlerde ise diyerek öz ve diğer savcıların tezi de inandırıcı değil demiştim.Geldikleri yerleri hakkederek değil başka yollarla bu göreve gelenlerin niyeti yolsuzluk olsaydı laik kesimde banka hortum

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali İncirci / 22 Ağustos 2024 01:16

    "Ulusalcılar" derin devletti, büyük düşman "Gülenciler"di. Erdoğan ile anlaşıldı "bunları devletten temizlik işini bize ver, seni Avrasya/dünya lideri yapalım"!. Önce yem attılar "dersaneler kapatılacak!"(şimdi hepsi açık, eee?), sonra 17/25 aralık geldi, gerçekti ama yırttılar. Sonra, aynı derin yapı suçüstü yapalım dedi, ordu içinden tahrik etti ve 15 Temmuz geldi, sonrası malum, tüm Perinçek ekibi devletin tepesinde. Bahçeli epey MHP sempatizanını "Fetöcü" diye atılmaktan kurtarmıştır!

    Yanıtla (8) (1)
  • Musto / 22 Ağustos 2024 00:58

    Imamlık yaptığı köyün de hoca cemaate kıldırdığı namazda gayri ihtiyari gaz çıkarır..Utancından köyünü terk eder .Yıllar geçer belki unutulmuştur diye köyüne dönmeye karar verir..Köye yaklaştığında delikanlının birine sorar. Kaç yaşındasın evladım ? Vallahi yaşımı bilmiyorum ama İmam gaz çıkardığı yıl doğmuşum..Her ne kadar kötü kokular.. iktidarın elindeki devlet ve yargı gücüyle şantajla baskılansa da..Bunlar hiçbir zaman ilelebet hapsedilemez. Er geç saklanan dosyalar gün yüzüne çıkacak...

    Yanıtla (38) (2)
  • Etem / 22 Ağustos 2024 00:52

    İttifak bozulursa RTE’nin mahareti hazır; “kandırıldık”.

    Yanıtla (12) (0)
  • 07Cem / 22 Ağustos 2024 00:44

    "Arada hafıza tazelemekte fayda var, yoksa kedinin fareyle oynadığı gibi zihninizle oynarlar."

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru / 22 Ağustos 2024 00:38

    Bahçeli bir öyle, bir böyle konuşuyor doğruda, sizin de ne düşündüğünü bilmek isterim şahsen 17-25 aralık konusunda. kumpas mı, yolsuzluk mu? yoksa kumpas denilerek karartıldı mı hiç bilmek mümkün olmayacak gibi. oysa soruşturulmuş olsa kumpas olup olmadığı da, iddiaların doğru olup olmadığı pek ala ortaya çıkartılabilirdi. halada öyle.

    Yanıtla (11) (0)
  • Özkan / 22 Ağustos 2024 00:38

    Erdoğanı madde bağımlısı gibi ysptı bu %50+ 1 istemese de kriz çıkmasın diye kullanmak zorunda

    Yanıtla (4) (0)